fortsättning…

Jag skrev till en kvinna på Dalsjöfors för han jag hade kontakt med hade gått på semester. Jag ville få svar på vad kvalitetsavdelningen ansåg. Jag skickade bilderna till henne också
Hej!

Jag har haft  kontakt med Andre angående slamsor som vi fick i ett vacumförpackat köttpaket vi köpte på Citygross . Han skulle skicka mina bilder till kvalitetsavdelningen och skicka en värdecheck till mig. Sista svaret jag fick på min fråga vad kvalitetsavdelningen sagt och vart min värdecheck var som han skrev att han skulle smsa. Var :
Hej det kommer en ersättning på posten. Vi skickar iväg dem när vi har några stycken liggande så de är på väg till dig.
Som om det är många som klagar och väntar på värdecheck , men inget svar för övrigt
Jag mejlade honom idag igen för jag är rätt upprörd men nu är han på semester till 15 juli så då frågar jag dig samma fråga och hoppas du kan ta reda på hur det kan gå ut sånt äckligt till kund i butik.
Dagens fråga från mig  var :Är det robotar som packar köttet hos er eftersom slaktavfall ligger i förpackning som ska gå till kund? Är det en faktisk person som packar på det viset och gömmer slamset under en fin köttbit i vacumförpackningen så är det fruktansvärt . Jag skulle vilja få svar på vad kvalitetsavdelningen sa om slamsorna. Jag är fortfarande upprörd över att vår middag blev förstörd och jag fick äta matrester när vi hade en speciell dag att fira , som tur var på tu man hand. Hade vi haft middagsgäster hade jag blivit ännu mer upprörd. // Lotta
Hoppas du kan ta reda på vad den avdelningen har sagt om bilderna han skulle skicka till dom . Mvh Lotta
Hon svarade direkt :

Hej!

Vi ber om ursäkt för att du inte har fått något svar tidigare, jag har varit i kontakt med vår Kvalitetsansvariga nu som svarade:

”Den är felaktigt packad, och ska inte ha en sådan kappa. Kvalitetsavdelningen kommer att ta upp detta med produktionen omgående”

Det är så att jag skickade några kuvert igår, med värdekuponger och jag misstänker att ett av kuverten var till dig. Du bör få det med Posten idag, eller i morgon. Har du inte fått det i början av nästa vecka, kan du kanske höra av dig till mig igen?

Får passa på att önska dig en riktigt skön midsommar!

Så jag svarade :

Hej

Tack för svar. Fel kan uppstå men jag ville veta vad/om det skulle åtgärdas på något vis och nu vet jag att de tar tag i det i alla fall. Den äckliga slamsan som vägde nästan  175 gram  var väl gömd under den fina biten Nu har jag fått svar.
Jag tolkar det som att det sker mycket fel eftersom ni skickar ut buntar med  värdekuponger.
Inte ditt fel så
Trevlig midsommar. Mvh Lotta

3 reaktioner på ”fortsättning…

  1. Jassan 19 juni, 2019 / 18:10

    ”Mord och inga visor”….eller jag menar ”ord och inga visor” hehe.
    Bra jobbat Lotta.

    Gillad av 1 person

  2. Gunvor 19 juni, 2019 / 19:06

    Så du fick en ursäkt för att svaret dröjt! Men ingen ursäkt för den felpackade varan, det kunde de väl kosta på sej! Rena rama lurendrejeriet, säkert någon som kastat biten i fel fack och sen packas det maskinellt! En människa kan väl inte vara så fräck att hon ville bli av med slafset?

    Gilla

    • lotta 19 juni, 2019 / 20:33

      Vi får väl se om det står nåt i brevet med värdekupongen som dom skickar ut till folk. Idag kom det inget

      Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.